بهزودی این خط به بهرهبرداری رسمی خواهد رسید و پیشبینی میشود روزانه حدود 90 هزار نفر حدفاصل میدان آزادی تا خیابان سیمونبولیوار را با اتوبوسهای تندرو در خط 10 طی کنند.
پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: میزان استقبال از خط 10 سامانه اتوبوسهای تندرو خوب بود تا حدی که حتی تصور آن را هم نمیکردیم، چنانچه در نخستین روز بهرهبرداری آزمایشی از این خط، تعداد مسافران به حدی بود که در ساعت 6:10 دقیقه صبح مجبور به افزایش تعداد اتوبوسهای فعال در خط شدیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر 25 اتوبوس دوکابین و 10 اتوبوس تککابین در این خط به شهروندان خدماترسانی میکنند که بهزودی 10 دستگاه اتوبوس چپ در تک کابین دیگر به ناوگان افزوده خواهد شد.
سنندجی با اشاره به اینکه سرفاصله حرکت اتوبوسها در این خط یک دقیقه است، به سما گفت: با ورود تدریجی اتوبوسهای دوکابین خارجی به ناوگان، در خط 10 سامانه اتوبوسهای تندرو 50 دستگاه اتوبوس دوکابین بهکارگیری خواهد شد تا قادر باشیم با آغاز سال تحصیلی جدید و افزایش سفرها جوابگوی افزایش تعداد مسافران در این خط باشیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خاطرنشان کرد: دستگاههای کارتخوان بلیت الکترونیک در اکثر ایستگاههای این خط نصب و راهاندازی شده است و همچنین نسبت به حذف برخی از خطوط اتوبوسرانی موازی با این خط اقدام کردهایم، البته خطوطی که حذف آنها برای مردم مشکلآفرین میشود باقی ماندهاند و همچنین تلاش شده با راهاندازی خطوط مکمل برای این خط، دسترسی شهروندان از نقاط اطراف را به خط 10 اتوبوسهای تندرو به راحتی فراهم کنیم.وی در پایان تاکید کرد: با بهرهبرداری کامل از خط 10 سامانه اتوبوسهای تندرو و ادامه خط 4 این سامانه حدفاصل میدان جمهوری تا پایانه جنوب، میزان جابهجاییهای خطوط اتوبوسهای تندرو به بیش از 2میلیون نفر در روز میرسد که آمار بسیار قابلتوجهی است و نشان از استقبال بسیار خوب مردم از این سامانه در سفرهای شهری تهران دارد.